Air Bank i Raiffeisenbank přinášejí svým klientům další vylepšení mobilního bankovnictví. Zatímco Air Bank představila přehlednější „Chytrý přehled“ a rychlejší přístup k nejpoužívanějším funkcím, Raiffeisenbank se zaměřila na praktické změny, jako je možnost plánovaného výběru hotovosti na pobočce, nové nastavení spořicích cílů nebo detailnější filtrování transakcí. Jak přesně obě banky inovují své aplikace?
Mobilní bankovnictví už dávno není jen nástrojem pro kontrolu zůstatku. Banky se předhánějí v tom, jak klientům co nejvíce zjednodušit a zpříjemnit správu financí. Výjimkou nejsou ani Air Bank a Raiffeisenbank, které v květnu představily nové funkce ve svých aplikacích.
Air Bank: Chytrý přehled a přívětivější rozhraní
Rychlejší přístup k penězům, přehled o výdajích na první pohled a vše důležité hned po otevření aplikace. Air Bank opět vylepšila svou mobilní aplikaci, aby lidem ještě víc usnadnila každodenní správu financí.
„Naši klienti dnes zvládnou přes mobil téměř všechno – a my jim to chceme co nejvíc usnadnit. V nové verzi aplikace mají nadále všechno důležité rovnou po ruce, bez zbytečného klikání. A navíc nejen rychleji, ale i ve vzhledu, který je přívětivější a lépe čitelný. Věříme, že přesně takhle má vypadat moderní bankovnictví, které dává smysl,“ říká Jiří Suchý, ředitel divize Produkty a inovace v Air Bank.
Chytrý přehled, který myslí za vás
Srdcem vylepšené aplikace je nově designovaný Chytrý přehled, který zobrazuje to nejpodstatnější rovnou na úvodní obrazovce – stav účtu, poslední pohyby a rychlý přístup k často používaným funkcím, jako jsou jednorázové a QR platby, funkce „Zaplať mi“ nebo správa karet. Klienti také ocení funkci Chytrá čísla, která jim přehledně ukáže, kolik peněz jim zbývá do výplaty, nebo jak si jejich výdaje vedou v porovnání s předchozím obdobím.
Přehlednější a zelenější
Design aplikace prošel osvěžením – hlavička Chytrého přehledu je nově ve výraznější zelené barvě. Změny pomáhají i lepší čitelnosti, například pro klienty s horším zrakem. „Naši klienti tráví s aplikací v mobilu více času než v jakémkoliv jiném bankovním kanálu. Aplikaci jsme proto ladili tak, aby byla nejen rychlejší, ale i přívětivější. Vše důležité je teď opravdu na dosah palce. A to doslova,“ doplňuje Jiří Suchý.
Raiffeisenbank: Plánovaný výběr hotovosti a lepší kontrola nad spořením
Raiffeisenbank opět rozšiřuje funkce své mobilní aplikace, aby svým klientům nabídla ještě větší pohodlí při správě financí.
Hlavní novinkou je možnost naplánovat výběr hotovosti na pobočce přímo z mobilní aplikace. Klient si zvolí konkrétní pobočku s pokladnou, částku i formu hotovosti (bankovky/mince) a následně datum, kdy si hotovost vyzvedne. Vše přehledně ověří a potvrdí pomocí S-PINu. Výběr se zobrazí v sekci Schůzky a výběry na pobočce.
„Hlášení výběru v hotovosti sice nebudou používat stovky tisíc klientů, nicméně máme takové, kteří denně pracují s hotovostí a pro své podnikání potřebují konkrétní hodnoty bankovek a mincí. A ty si nyní díky hlášení výběru mohou předem zvolit,“ říká Vratislav Kříž, vedoucí týmu mobilního bankovnictví Raiffeisenbank.

Naplánování výběru hotovosti na pobočce
Autor: Raiffeisenbank
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =
V oblasti spoření aplikace nově umožňuje nastavit si datum pro dosažení spořicího cíle. U cílů, ke kterým je aktivováno tzv. Drobné spoření, je nyní tato informace viditelná díky novému štítku přímo v jejich přehledu.

Spořicí cíle
Autor: Raiffeisenbank
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =
Filtr transakční historie prošel redesignem a nově umožňuje detailnější nastavení, a to podle směru platby, časového období, částky, typu platby i kategorií.

Filtr transakční historie
Autor: Raiffeisenbank
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =
Dalšími drobnými novinkami jsou také úprava detailu transakce v historii plateb, možnost přidat poznámku při sjednání schůzky na pobočce nebo sledování doručení kreditní karty přímo v jejím detailu.
Jak si mobilní aplikace bank vedou podle uživatelů?
Mobilní bankovnictví je dnes jedním z nejčastěji používaných nástrojů pro správu osobních financí, a proto je zpětná vazba od uživatelů klíčová. Podívali jsme se, jak si aplikace Air Bank, Raiffeisenbank a dalších bank vedou v hodnoceních na Google Play, App Store a na Finparádě.
Banka | Název aplikace | Google Play | App Store | Finparáda |
Air Bank | My Air | 4,8 | 4,9 | 1,63 |
Banka CREDITAS | CREDITAS Banking | 4,4 | 4,1 | 2,35 |
Česká spořitelna | George Česko | 4,8 | 4,8 | 2,48 |
ČSOB | ČSOB Smart | 4,6 | 4,8 | 1,28 |
Fio banka | Fio Smartbanking CZ | 4,7 | 4,3 | 1,86 |
Komerční banka | KB+ | 4,5 | 4,2 | 3,41 |
mBank | mBank CZ | 4,6 | 4,6 | 2,98 |
MONETA Money Bank | MONETA Smart Banka | 4,7 | 4,6 | 3,12 |
Partners Banka | Partners | 4,7 | 4,8 | 1,86 |
Raiffeisenbank | Raiffeisen bankovnictví | 4,7 | 4,8 | 2,06 |
UniCredit Bank | Smart Banking | 4,5 | 4,4 | 3,76 |
Novinky od Air Bank i Raiffeisenbank ukazují, že mobilní aplikace se stávají hlavním rozhraním mezi klientem a bankou. Vylepšené přehledy, chytré spoření nebo možnost plánování výběru hotovosti ukazují, že banky reagují nejen na technologický vývoj, ale i na každodenní potřeby uživatelů.
Žebříček běžných účtů |  |
Kalkulačka osobních účtů |  |
Sjednání běžného účtu |  |