Žebříčky Přehledy

Služba Odměny od České spořitelny: Co klienti získají za zodpovědný přístup k financím?


28.5.2025  |  Tomáš Smetana, zpráva ČS | foto: Finparáda

Česká spořitelna přichází s novinkou, která má motivovat klienty k lepšímu finančnímu zdraví. Služba Odměny nabídne výhody včetně vyššího úroku na spoření, akcií ERSTE zdarma nebo dálniční známky. Odměny budou závislé na tom, jak klient pečuje o své finance – například prostřednictvím investic, pojištění či spoření.


Nová služba Odměny nabídne vyšší úrok na spoření, výhodnější směnný kurz, ale také akcie ERSTE zdarma, dálniční známku, předplatné AlzaPlus+  a další benefity klientům, kteří zlepší své finanční zdraví skrze spoření, pravidelné investice nebo pojištění. Službu Odměny banka zatím spustila v testovacím provozu pouze pro klienty v Královehradeckém kraji.

Česká spořitelna dlouhodobě upozorňuje na to, že většina Čechů nemá dostatečnou finanční rezervu. Služba Odměny má pomoci změnit přístup ke správě osobních financí a motivovat klienty k dlouhodobému a odpovědnému plánování.

„Propozice nové služby zaměřené na chování a odměňování stávajících klientů je velmi zajímavý směr. Oceňuji například automatické připisování bodů a postup klienta v systému výkonnostních úrovní, přičemž vše probíhá prostřednictvím mobilní aplikace. I když klienti díky bonusům nemusí vždy získat nejvýhodnější nabídku nebo sazbu na bankovním trhu, celkové odměny a benefity pro aktivní a zodpovědné uživatele mohou být velmi atraktivní," říká Michal Mošnička, ředitel společnosti Scott & Rose, která je provozovatelem finančního portálu Finparáda.cz.

Jak funguje služba Odměny



Klienti sbírají body za zvyšování svého finančního zdraví ve třech základních oblastech finančního zdraví:

Jak funguje služba Odměny
Autor: Česká spořitelna
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =

Následně si klienti vybírají odměny na čtyřech různých úrovních podle toho, kolik bodů v daném roce dosáhli. Za každou dosaženou úroveň si klient může vybrat jednou ročně právě jednu odměnu. Klient, který v daném roce nasbíral dostatek bodů a postoupil až na čtvrtou úroveň, může získat celkem čtyři odměny, každou s platností 12 měsíců od aktivace.

Odměny na čtyřech různých úrovních
Autor: Česká spořitelna
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =

„Misí Spořitelny je pomáhat klientům s péčí o jejich finanční zdraví, a tak podporovat prosperitu klientů a celého Česka. Usilujeme o to, aby měl každý klient Spořitelny alespoň minimální finanční rezervu, a aby rostl počet klientů, kteří vytváří dlouhodobou rezervu zejména skrze pravidelné investice a jsou pojištěni proti rizikům,” říká Filip Zeman, který ve Spořitelně odpovídá za digitální bankovnictví. „Služba Odměny strategicky navazuje na nový způsob úročení spořících účtů, který Spořitelna představila v roce 2024. Zde jsme si poprvé vyzkoušeli, že motivace klientů k zlepšování jejich finančního zdraví funguje. Pravidelné investice jako podmínku vyššího úroku na spořícím účtu využívá stále více klientů a počet pravidelných investorů byl i proto loni rekordní,” doplňuje Zeman.

„Z našich dat víme, že dvě třetiny klientů dosáhne nejčastěji na úroveň nula a jedna. Je to způsobeno více důvody. Buď se na budoucnost nepřipravují vůbec nebo se připravují nedostatečně. Dalším důvodem může být i fakt, že využívají finanční produkty a služby v jiných bankách,” říká Martin Rosa, produktový manažer České spořitelny a pokračuje: „S novým systémem odměn chceme klienty co nejvíce motivovat k tomu, abychom se pro ně stali jejich primární bankou a mohli je tak efektivně podporovat na cestě k finančnímu zdraví. Zároveň jim budou odměnou ty nejlepší benefity.”

“Pro pilotní provoz jsme si Královéhradecký kraj vybrali záměrně. Jeho sociodemografické složení velmi dobře odráží strukturu obyvatel celé ČR. Věříme tak, že díky tomu budeme schopni získaná data věrohodně vyhodnotit a nabídku odměn nadále vylepšovat, aby byla atraktivní pro co nejvíce klientů,” vysvětluje Martin Rosa.

Úrovně a přehled bodů v mobilním bankovnictví
Autor: Česká spořitelna
= Pro zvětšení klikněte na obrázek =

Služba Odměny představuje zajímavý krok směrem k motivaci klientů k odpovědnějšímu přístupu ke správě vlastních financí. Spořitelna tak nejen podporuje finanční zdraví svých klientů, ale zároveň ukazuje, že aktivní práce s osobními financemi může být skutečně výhodná.

💡 Jak zlepšit své finanční zdraví?
  • Vytvářejte finanční rezervu – mějte alespoň 3× měsíční výdaje stranou
  • Pravidelně spořte – i menší částky tvoří základ jistoty
  • Investujte s rozvahou – diverzifikace a dlouhodobost jsou klíčové
  • Chraňte se pojistkou – životní i majetkové pojištění snižuje rizika
  • Plánujte rozpočet – přehled o příjmech a výdajích je základ
  • Zbytečně se nezadlužujte – kreditní karta není rezerva

Žebříček běžných účtů Obrázek: Pokračuj
Kalkulačka běžných účtů Obrázek: Pokračuj
Sjednání běžného účtu Obrázek: Pokračuj







Související články:


Žebříčky a přehledy:



Zpět


© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.