Žebříčky
Přehledy
Bankovní účty
Spoření
Penze
Půjčky
Pojištění
Investice
Banky a pojišťovny
Pojišťovny zlepšily komunikaci a poskytují komplexnější informace
1.10.2015 | Zdeněk Bubák, zpráva Nejlepší pojišťovny
Porovnatelnost nabídky investičního životního pojištění se proti minulosti výrazně zlepšila. Pracovníci pojišťoven ale i v rámci jiných produktů poskytují kvalitnější, úplnější a srozumitelnější informace. Za bankami však stále zaostávají. To jsou hlavní závěry testování návštěv fiktivního klienta, které uskutečnila analytická agentura Datank v rámci výzkumu Nejlepší banka 2015 a Nejlepší pojišťovna 2015.
Zobraz diskusi (0)
MetLife pojišťovna a Česká podnikatelská pojišťovna zvládly návštěvu fiktivního klienta nejlépe. Právě na těchto pobočkách pojišťoven se v rámci testování setkal klient s nejlepším přístupem a současně zde obdržel nejkvalitnější informace ohledně produktů a služeb, které pojišťovna nabízí. Partnery výzkumu jsou společnosti KPMG Česká republika společně s IBM Česká republika.
V ochotě a osobním přístupu nejlépe obstáli zaměstnanci poboček České podnikatelské pojišťovny. Hned za nimi byli pracovníci Allianz pojišťovny, Generali pojišťovny a MetLife pojišťovny. Posledně jmenovaná pak všechny zastínila v kvalitě poskytnutých informací. MetLife pojišťovně se tak povedlo obhájit prvenství v této oblasti z roku 2014. Za ní se v kvalitě poskytnutých informací umístily NN Životní pojišťovna, Kooperativa pojišťovna a MAXIMA pojišťovna. V první vlně byla po pracovnících pojišťoven požadována kalkulace investičního životního pojištění, ve druhé pak rizikového životního pojištění. Pokud bychom se podívali na celkové skóre hodnocených pojišťoven, je možné mluvit o mírném posunu k lepšímu. Z maximálního počtu třiceti bodů letos pojišťovny v průměru získaly 20,5 bodu, zatímco v roce 2014 činil průměr 20,1 bodu.
Nabídku životního pojištění najdete zde
Naprostá většina pojišťoven s nabídkou investičního životního pojištění dala klientovi při osobní návštěvě kalkulaci standardizovaného ukazatele SUN, který umožňuje lepší porovnání jednotlivých nabídek. Snaha pojišťoven o ucelenější poskytování informací se tak v novém roce daří naplňovat. Nepatrné rozdíly však můžeme pozorovat, zejména v přesném vysvětlení, co ukazatel sleduje nebo uvedení celkové sumy pojistného za celou dobu pojištění.
Nabídku neživotního pojištění najdete zde
Žebříčky a přehledy:
Žebříček nejlepšího pojištění podle odborníků - zde
Přehled celé nabídky životního pojištění - zde
„Uvádění tohoto ukazatele v kalkulacích pojišťoven vnímám jako významný krok směřující k větší transparentnosti životního pojištění. Většina pojišťoven v tomhle směru obstála se ctí. Problémy s jeho získáním jsme měli jen u Uniqa pojišťovny a Wüstenrot pojišťovny,“ uvedla Radka Krůtová z analytické agentury Datank. Ukazatel SUN je zobrazován jako koláčový graf, který obsahuje tři hlavní složky, náklady pojistitele, rizikové pojistné a pojistné k investování. Na používání tohoto ukazatele se shodly všechny členské pojišťovny České asociace pojišťoven a tak by od ledna 2015 měla každá pojišťovna ke kalkulaci svého pojištění tyto informace přikládat.
„Průzkum potvrzuje výrazný posun v transparentnosti a množství uváděných informací o životním pojištění z posledních let. Tento trend považuji za správný, neboť umožňuje klientovi získat relevantní informace o pojištění.“ uvedl Marek Čáp, Director odpovědný za služby pro pojišťovnictví, KPMG Česká republika.
Čtěte zde:
Nejlepší bankou je podle stejnojmenného výzkumu ČSOB. Za pojišťovny zvítězily Allianz a Komerční pojišťovna
Dále se častěji než v minulém roce pracovník pojišťovny ujišťoval, zda jsou klientovi poskytnuté informace srozumitelné. „Obecně komunikovaly pojišťovny vstřícněji než loni a klient ocenil také větší kvalitu prezentovaných informací. Tištěné kalkulace jsme si odnesli zhruba ze stejného počtu poboček, co bylo ale pozitivní změnou oproti loňsku, bylo častější zvýraznění důležitých informací přímo v tištěných materiálech. To pomáhá lepší pozdější orientaci v nabídkách, obzvlášť pokud klient poptá daný produkt u více pojišťovacích domů,“ dodala Radka Krůtová.
Nabídku autopojištění najdete zde
Vstřícnější chování zaznamenali pracovníci Datanku již v úvodu schůzky. Zajímavým porovnáním může být obdobný průzkum mezi bankami, ve kterých byla klientovi v úvodu návštěvy nabídnuta voda, káva nebo čaj. „Co se týče přístupu ke klientovi, jsou pojišťovny oproti bankám o něco pozadu. Například s nabídkou vody nebo kávy jsme se setkali v průměru jen u 2 pojišťoven, u bank zhruba v 7 případech,“ uvedla Radka Krůtová.
Fotogalerie
zobrazit fotogalerii
Související články:
Nástrahami léta jsou dětské úrazy, nejkritičtější je červenec
MetLife přichází s efektivní ochranou pro majitele hypoték
Žebříček rizikového životního pojištění v listopadu
Finanční produkt roku 2021 na Finparádě. Kdo nabízel nejlepší finanční produkty v uplynulém roce?
Pojištění Kamarád od MetLife přináší o prázdninách dvojnásobné plnění
Zpět
domů
|
zobrazit plnou verzi
Spravovat nastavení cookies
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.