Žebříčky Přehledy

Předplacená platební karta pro děti je tu. Kapesné a útraty dětí se stěhují do on-line světa


25.8.2015  |  Zdeněk Bubák, zpráva ČSOB

ČSOB přichází s další předplacenou neboli dobíjecí kartou. Stačí na ni poslat peníze a následně ji využívat při placení v obchodě, přes internet nebo pro výběry z bankomatu. Podle banky by ji měli využít hlavně rodiče, kteří na ni mohou posílat kapesné svým dětem. Hodit se ale může i těm, kteří potřebují oddělit finance od svého běžného účtu – například kvůli nákupům přes internet nebo placení v zahraničí.


Nabídka předplacených karet se opět rozšířila o novou COOL kartu od ČSOB, kterou banka směruje hlavně na rodiče školou povinných dětí. Kromě ní na trhu můžete najít BLESK peněženku a COOP kartu, Napku od investiční skupiny Rockaway a MoneyPolo VISA Card.

Nová COOL karta je však určena jen pro klienty ČSOB. Na druhou stranu vyjde její provoz levně, protože např. nabíjení je zdarma a výběr z bankomatu ČSOB stojí 6 korun. Pořízení karty pak vyjde na 99 korun.


„COOL karta není vázána na žádný bankovní účet. Finance má klient neustále pod kontrolou, takže nikdy neutratí víc, než na kartu vloží. Držitel karty navíc dostává po každé transakci SMS zprávu. Pro rodiče to je vítaný způsob, jak kontrolovat nákupy svých dětí a učit je finančně odpovědnému hospodaření,“ vysvětluje Jana Opršalová, výkonná manažerka segmentu Platební komfort ČSOB a Ery.

Sledování útraty je možné i přes mobilní aplikaci - jak pro děti, tak pro rodiče



Ovládat COOL kartu bude držitel moci na webu www.coolkarta.cz nebo přes mobilní aplikaci pro chytré telefony a tablety. Rodiče mohou dětem vytvořit i tzv. pasivní přístup, kde může potomek sledovat své transakce přímo ve svém telefonu bez možnosti aktivních změn nastavení.

COOL karta ČSOBNa tom, že by děti měly dostávat kapesné, se shoduje většina rodičů. Učí je zodpovědnosti a hodnotě peněz. „Kapesné děti obvykle dostávají v hotovosti. Ukazuje se ale, že o tom, kolik peněz děti skutečně dostanou, nemají často úplně kompletní přehled ani ony, ani jejich rodiče,“ říká Jana Opršalová. Až doposud se bezhotovostní vyplácení kapesného nedalo elegantně řešit, protože bankovní produkty jsou často podmiňovány určitým věkem. „COOL karta tyto bariéry boří a jako první umožňuje rodičům, aby své děti učili zacházet s bezhotovostními platbami. Navíc z pilotu víme, že děti se s vlastní kartou cítí dospěleji a využívají ji velmi rády,“ doplňuje Opršalová.

Jak velké dostávají děti kapesné?



ČSOB zjišťovala, jaké děti berou kapesné. Zde jsou příklady:
  • Natálie (13) má kapesné 50 Kč týdně. Nepravidelně dostává další peníze při zvláštních příležitostech, nebo když dojde kapesné. Peníze jí dává i babička a sestra. Natálie odhaduje, že dostává 500 Kč měsíčně, reálně jde o 1 200 až 1 500 Kč. O jejích příjmech od příbuzných nemají rodiče úplně přehled.
  • Daniel (18) má od rodičů měsíčně asi 650 korun. Velkou část jeho příjmů tvoří nepravidelné příspěvky od rodinných příslušníků. Jeho celkový dodatečný příjem se dá odhadnout na 500 až 800 Kč měsíčně, částka je ale v různých měsících velmi proměnlivá.
COOL kartu je možné pořídit přes web www.coolkarta.cz nebo na pobočkách ČSOB, v Era finančních centrech a u přepážek Poštovní spořitelny na vybraných pobočkách České pošty.

Aktuálně si COOL kartu mohou koupit pouze klienti ČSOB a Ery. Pokud zájemce o COOL kartu dosud nemá v ČSOB/Eře běžný účet, doporučuje banka otevřít si například ČSOB Plus Konto nebo Era online účet, které jsou zdarma. Je však nutné na účet posílat každý měsíc alespoň 15 tisíc korun.

ČSOB chce změnit svoji image



Banka chce být vnímaná jako užitečná, přátelská a inovativní banka, která klientům nabízí jednoduchá a efektivní řešení. Nový komunikační koncept uvede marketingová kampaň „Kdo by teď myslel na banku?“


„Našimi klienty jsou aktivní lidé, kteří si nejvíc cení svého času. Chápeme, že na banku nechtějí myslet den co den. Na druhou stranu ji chtějí mít po ruce přesně tehdy, když ji potřebují. Očekávají, že banka vše vyřeší rychle a ještě třeba udělá něco navíc. Proto chceme klientům nabízet takové produkty a služby, které jim pomohou zjednodušit život a vyřešit aktuální i dlouhodobé potřeby v oblasti financí,“ vysvětluje Tomáš Jaroš, výkonný ředitel pro Design a marketing ČSOB.

Změnu ČSOB shrnula pod tři klíčové hodnoty – radost, férovost a užitečnost. „ČSOB i nadále zůstává bankou s příběhem, nestavíme na slevách, ale na kvalitě a široké nabídce a dostupnosti služeb. Nyní bychom chtěli do našeho příběhu přidat více emocí. Věříme, že nás to klientům přiblíží a naše služby i samotná značka ČSOB se pro ně stanou více atraktivní,“ doplňuje Jaroš.

ČSOB se soustředí nyní na rodiny s dětmi. Komunikační styl by měl být již patrný na nových webových stránkách banky, které se kromě standardní produktové nabídky zaměřují na komplexní řešení potřeb klientů podle různých životních situací. ČSOB prý také více pracuje i s potenciálem sociálních sítí.

Jde o celkem čtyři spoty – jeden imageový a tři zaměřené na produkty, konkrétně na ČSOB Plus Konto a Cool kartu, předplacenou kartu na kapesné. Kampaň se objeví i v on-linu a outdooru.

Kampaň odstartovala v pondělí 24. srpna a zde jsou spoty, které můžete vidět v televizi:

Reklama na ČSOB Plus Konto
Autor: ČSOB

Reklama na ČSOB COOL kartu
Autor: ČSOB

Reklama na ČSOB Plus Konto
Autor: ČSOB







Související články:



Zpět


   domů   |   zobrazit plnou verzi
© 2023 Scott & Rose, spol. s r.o.